четвъртък, 26 юли 2012 г.

"Просто шеметен фарс" - Зелазни § Шекли

След като бях омагьосан от "Донесете ми главата на принца", която е по-известна в ламотските среди като "Донесете ми циците на принцесата", бе редно да прочета и някое от продълженията. И не сбърках! Поредната страхотна, забавна и интелигентно написана мрачна фентъзи-приказка, която ме разсейваше от нощните жеги в продължение на 2 вечери. Зелазни и Шекли ми харесват много повече заедно, отколкото отделно (опс, прозвуча малко gay).



Отново се срещаме със симпатичния злодей Аззи и отново той крои мащабни планове. Този път подготвя пиеса, чиито герои ще са реални хора, а сцената ще е реалния свят. Целта му е да докаже, че Седемте смъртни гряха са истинския път към прекрасен живот и да разкрие лицемерието на разните "добротворковци". Действията ще се развиват в точно подобие на Венеция, след което Аззи  ще я намести във време-пространството така, че да се слее с реалността, с истинската Венеция и пиесата ще се превърне в част от световната митология, а историята ѝ ще наклони везните в полза на Злото. Защото, ако печели само Доброто, няма да е интересно и няма да има прогрес....

Обаче....пак всичко се обърква....
Неволно Аззи прецаква цялата механика на Вселената и тя е на път да се разпадне.

Междувременно древногръцките богове, отдавна забравени и захвърлени, решават да намерят някой, който да вярва в тях и отново да се върнат на власт. Зевс отива и се предлага на монголците....Един от пилигримите (героите на Аззи в пиесата) бива заловен от великан и за да не бъде изяден му предлага масаж...Друг от пилигримите, беден коняр, иска да се ожени за омъжена богата красавица, но по пътя към тази цел намира истинската си "принцеса" ( с която да се шибат....добре де, ще съм по-поетичен....правят любов през цялото време)...

Накратко: забавно фентъзи от най-добро качество! Чудесен превод от Комата, трябва да се отбележи.

И не забравяйте.... Най-хубавото вино се прави в Рая, но ако искате уиски, трябва да отидете в Ада....

Още ревюта
Ана Хелс
Amber
.

ПС Какво ми става днес с тия многоточия :/
.

11 коментара:

  1. Виждам,че се забавлявкате. И коя е следващата?

    ОтговорИзтриване
  2. Зори, вчера си купих пъпеши заради теб :р
    Иначе следващата, която чета е "Градът и градът" на Чайна Миевил, довечера ще преспя с нея :р

    ОтговорИзтриване
  3. Авей, как Шекли няма да те кефи самостоятелно! Той и Лем са ми в първата двойка на фантастите... Май пак ще седна да препрочета "Билет за Транай".

    ОтговорИзтриване
  4. Комата е КУЛТОВА!!!
    Аз така се запознах с нея - срещам се с един от специалните гости на София Филм Фест преди около 10-тина години за тв-интервю, и екипа на феста ми изпращат преводач. Тя мънинко закъснява, аз вече съм си казала "how do you do" с англичанина, и тъкмо да споделя, че нямаме нужда от преводач, тя влита и се представя! И аз се обърнах към нея с "Толкова много исках да те срещна и да ти кажа колко обичам гениалните ти преводи!!!" (англичанина беше забравен за няколко минути)

    ОтговорИзтриване
  5. Светли, аз не я познавам, но преводите понякога са много важни :) Например Любомир Николов има голяма вина Толкин да толкова популярен и тук :) Е, съберат ли се две жени на едно място, винаги така става.... :р :)))

    Ностро, разказите му са грейт, обаче няколко новели му мъчех и така не се получи :/ Препоръчай нещо негово (и да ги има в читанка :р)

    ОтговорИзтриване
  6. Пробвай с "Гладиаторите на Есмералда". Нещо като "Бягащият човек" на Кинг е.

    ОтговорИзтриване
  7. аз я имам и точно тя не я довърших, но може тогава да съм бил малко по-капризен отколкото трябва :р

    Сега си поръчах "Непознатата вселена". Зарад теб и пари за обяд нема останат ей! Ще се преместя у вас да ям :р (а знаеш ли колко много ям, а? ):р

    ОтговорИзтриване
  8. Баси, сега ще я прочетеш преди мен! Само да си й написал ревю, ей! :P

    ОтговорИзтриване
  9. Корицата е покъртителна :D Creepy gay deamon D:

    ОтговорИзтриване
  10. Ако с Фауст не успееш.

    ОтговорИзтриване